سه‌شنبه، دی ۰۱، ۱۳۸۸

یه جا بنویس همه بخونن!

این هفته برای چندمین بار در شورای گروه این گله مطرح شد که یه همکاری برای یه نامه‌‌ای حاشیه‌نویسی کرده. اینم موضوعیه - آدما به خودشون اجازه میدن هر کاغذی رو با دست خط خودشون مزین کنن. از همه بدتر اینه که وقتی یه صورتجلسه برای امضا در اختیارشون قرار میگیره شروع میکنن پائینش و دورش حرف و قصه و اظهارنظر نوشتن. 


تا جائی که من میدونم صورتجلسه «صورتبرداری از جلسه» است - امضاش هم فقط به معنی اینه که «امضا کننده این صورتبرداری رو قبول داره». اصلا هم به این ربطی نداره که با این مصوبات مخالف یا موافق بوده یا مثلا چه نکاتی رو در جلسه تذکر داده یا هر چیز دیگه. اگر هم امضا نکنه معنیش اینه که «صورتبرداری رو وفادارانه نمیدونه».


این که آدم شروع کنه دور صورتجلسه چیز نوشتن به نظر من از اونجا ناشی میشه که یه نفر میخواد از این طریق حرفاشو که ممکنه همینجوری کسی نخونه یا نبینه بیاره جلو چشم دیگران. به نظر من کار درستتراینه که این آدم با خرج خودش مطلبش رو بنویسه و تکثیر کنه و از محملهای اداری برای خودش خواننده دست و پا نکنه.


خوشبختانه در گروه فیریک ما این تصویب شده که اگه عضوی برای صورتجلسه حاشیه نویسی کنه، صورتجلسه تجدید میشه و برای امضا به اون عضو داده نمیشه.


اگه کسی بتونه به من نشون بده که حاشیه‌نویسی برای صورتجلسه اشکال نداره من از این به بعد پای هر صورتجلسه یه غزل از حافظ مینویسم - این طوری به فرهنگ و ادب هم کمک کردم.



۴ نظر:

  1. سلام استاد:
    گمونم اول باید تبریک بگم! برای اینجا، بعدم بگم شیرینیش کو؟؟؟
    بعدشم اینکه! خوب چرا نمی زارین آدما حرف شون رو بزنن که بعد مجبور شن،صورت جلسات رو به خط مبارک مزین کنن!! این نشون می ده به حرف یکی گوش نمی دن!!!
    تازه به نظر من شانس آوردین به تزیین صورت جلسه اکتفا می کنه!

    پاسخحذف
  2. به نظرم میشه از این صورت جلسه ها یک استفاده دیگه هم کرد. ترتیبی بدید که نسخه ای از این صورت جلسه های حاشیه نویسی شده حتما در هر جلسه تهیه بشه در در آخر هر سال یک نمایشگاه بزنید و بهترین حاشیه نویس و بهترین اثر را به همه معرفی کنید. شک ندارم جواب میده. ( البته جواب همیشه لازم نیست جواب مطلوب شما یا اون طرف باشه)

    پاسخحذف
  3. سلام
    به نظر من انقدر مصوبه دو سال قبل شورا را اجرا کنید تا عادت حاشیه نویسی و پانویسی صورت جلسه از بین بره و هم اینکه حاشیه نویسها برای حرفای حاشیه یک حوزه دیگری پیدا کنند. در پناه حق

    پاسخحذف
  4. نمیدونم چرا حوادث عاشورای امسال منو یاد این پست انداخت...
    راستی اگر یکی از همین صورتجلسه های پانویسی شده حرف دل شما هم باشه از دیدنش چه احساسی به شما دست میده؟

    پاسخحذف