شنبه، بهمن ۱۰، ۱۳۸۸

میز سرن

ایران برای پروژه‌ی LHC در سرن یک میز ساخته به ارزش یک میلیون دلار - معادل یک میلیارد تومان. در عوض ایران می‌تونه بگه که سهمش در این پروژه‌ی بسیار مهم و جهانی دقیقا صفر نیست. 

افرادی که تعدادشان «به زحمت به تعداد انگشتان دو دست مي‌رسد» شامل دانشجو و غیره نیز در حال همکاری هستند که من نمیدونم برای آنها پول سوا دادیم یا حداقل در مقابل ساخت میزی که گفتم سرن به آنها آموزش و سرویس داده. 

البته «
با توجه به جايگاه در خور كشورمان» نیاز به «يك فاكتور 10 تا 50 مقابل رقم فعلي» وجود دارد تا بتوان «سهم درخور ملت 70 ميليوني ايران را ادا» کرد - «به طوري كه كشوري مثل پاكستان لااقل در دو مرحله» «15 ميليون دلار به سرن كمك كرده» - و همه میدونن ما باید از پاکستانی‌ها درس بگیریم.

حالا یه عده ممکنه محاسبه کنن و بگن اگه این یک میلیارد رو به 20 تا آزمایشگاه پرتولید کشور می‌دادیم - یکی 50 میلیون - تا مثلا تولیدشون دو برابر بشه بهتر بود - ولی خوب وقتی معلومه کدوم کار بهتره نتیجه‌ی اون محاسبه بیخوده.


همین.

منبع:

http://jamejamonline.ir/archnewstext.aspx?year=1387&month=6&day=22&newsnum=100948903503

۱ نظر:

  1. چقدر وبلاگتون پرو پیمون شده.آفرین استاد.حقا که کارتون درسته.در مورد این میز گرون قیمت هم آقا مگه چه عیبی داره دل اینا خوشه دیگه!!!

    پاسخحذف